Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Sayap pemuda PKR - Angkatan Muda Keadilan (AMK) - hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) terhadap beberapa pihak yang didakwa terlibat menyebarkan satu video seks di Internet.

Video seks berkenaan dipercayai merupakan sedutan daripada video lucah yang ditunjukkan kepada sekumpulan wartawan dan individu berkepentingan sejak 21 Mac lalu.

Laporan itu antara lainnya menamakan laman papagomo.com, pisau.net dan juga gerakanantipkr.blogspot.com sebagai pihak yang perlu disiasat berhubung penyebaran video berkenaan.

NONE Selain itu, AMK turut menuntut supaya siasatan dijalankan ke atas seorang pengguna Youtube yang menggunakan nama 'thepowerman' – individu yang memuatkan klip berkenaan di laman tersebut.

Timbalan ketua penerangan AMK Rozan Azen Mat Rasip berkata, aduan itu dibuat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia atas penyebaran klip video bertajuk VTS 01 1 itu.

"AMK percaya penyebaran video ini dalam laman maya dan laman sosial berniat jahat dan cuba merosakkan masyarakat pengguna (Internet) dengan cuba menayangkan sebuah video berunsurkan seks dan lucah.

"Kami desak supaya buat siasatan segera dan supaya tarik semua video ini dari semua laman sosial dan laman maya yang cuba mengaitkan kononnya ketua pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah) pelaku seks ataupun pelakon dalam video yang mereka tayangkan kepada umum.

"Kami mengutuk dan berasa kesal (atas) tindakan mereka ini. Kami menggesa polis dan ketua polis negara siasat segera dari mana datangnya punca bahan video ini, (bagaimana) boleh terdedah kepada umum," kata Rozan Azen ketika dihubungi Malaysiakini.

AMK turut mengemukakan cetakan kandungan laman web berkenaan berhubung isu tersebut ketika membuat laporan pada kira-kira jam 2.30 petang di ibu pejabat SKMM Cyberjaya itu, katanya lagi.

Tambahnya, laporan itu diterima oleh timbalan pengarah bagi biro aduan pengguna SKMM Shaharliza Mohd Saman.

ADS