Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MKini rayu sumbangan tangkis serangan
Diterbitkan:  Apr 13, 2011 5:07 PM
Dikemaskini: 10:53 AM

Pelayan (server) utama Malaysiakini yang terletak di pusat data TM dan Jaring hari ini terus dihujani serangan melalui rangkaian Internet hari ini sejak serangan pertama dilancarkan lebih 30 jam lalu.

malaysiakini billboard 261104 billboard mounted Pelayan berkenaan tidak berfungsi sejak jam 11 pagi semalam. Malaysiakini masih belum berjaya menangkis serangan tersebut yang berpunca dari beberapa pelayan lain di China.

Bagi menghadapi situasi ini, semua laporan Malaysiakini , termasuk dalam versi bahasa Inggeris buat masa ini disajikan secara percuma melalui perkhidmatan Wordpress dan Facebook .

Malaysiakini juga akan berhijrah ke pelayan baru. Kami sedang bekerjasama dengan pusat data baru dengan meningkatkan ciri-ciri keselamatan terutamanya bagi menghadapi beban rangkaian dari sumber yang mencurigakan.

malaysiakini bahasa malaysia version 081104 nash rahman Sesetengah pembaca bagaimanapun sudah dapat melayari Malaysiakini seperti biasa.

Sekiranya masih gagal berbuat demikian, anda dinasihatkan supaya memadamkan ‘cache’ di ‘browser’ (Bagi Firefox, sila ke 'Tools', klik 'Clear recent history', dan kemudian 'Clear now'. Bagi Internet Explorer, sila ke 'History', klick 'Delete browsing history', dan kemudian 'Delete').

Kami menjangkakan beberapa siri serangan akan diteruskan ke atas Malaysiakini dalam tempoh liputan pilihan raya negeri Sarawak sehingga Sabtu ini. Bagi menangkis serangan baru, Malaysiakini akan mewujudkan pelayan web dari lokasi baru untuk kandungannya.

Malaysiakini mengalu-alukan sumbangan anda

Bagi menjamin tahap keselamatan yang lebih kukuh, Malaysiakini juga memerlukan dana tambahan. Dana berkenaan akan digunakan bagi membina beberapa pelayan baru bagi meningkatkan kapasitinya. Peningkatan pembaca pada minggu lalu menunjukkan Malaysiakini dilayari sekitar 500,000 pembaca sehari berbanding purata 300,000 sehari.

NONE Pembaca boleh menyumbang menerusi saluran berikut:

Kad Kredit

Pembaca boleh membuat sumbangan dengan kad kredit melalui panggilan telefon 03-2284 3367 mulai jam 9 pagi hingga 7 malam. Petugas Malaysiakini akan memohon butiran kad kredit anda.

Maybank2u

Di bawah ‘Bill Payments’, pilih  "All Payee". Kemudian skroll ke "Malaysiakini.com"

ATM Maybank

Di mana-mana ATM Maybank, dana boleh dipindahkan kepada Akaun Semasa Mkini Dotcom Sdn Bhd, No: 514178153586

PayPal

Ahli PayPal boleh membuat pindahan wang online kepada MKINI DOTCOM SDN BHD atau  email [email protected].

Cek/Kiriman Wang

Sila buat bayaran atas nama Mkini Dotcom Sdn Bhd dan poskannya kepada Malaysiakini, 48, Jalan Kemuja, Bangsar Utama, Kuala Lumpur, Malaysia

Sumbangan Tunai

Sumbangan tunai boleh diserahkan kepada pejabat kami di 48, Jalan Kemuja, Bangsar Utama, Kuala Lumpur dari jam 9 pagi hingga 7 malam.

ADS