Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Timbalan pengerusi perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar mengelak daripada memberikan jawapan jelas berhubung pengedaran cakera video lucah yang menampilkan individu didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Noh berkata demikian ketika ditanya hari ini berhubung dakwaan berkenaan yang ditimbulkan ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad minggu lalu.

"Saya pun tidak tahu. Saya tidak tengok. MP Shah Alam dah tengok ke belum?

NONE "Dia sendiri dah tengok ke? Bagus ke (video itu)?... Kalau dia sudah tengok, baru saya jawab," katanya ketika ditanya sama ada Umno merupakan merupakan pihak yang bertanggungjawab mengedarkan cakera video berkenaan kepada ketua-ketua kampung di Selangor.

Setelah diasak berkali-kali, barulah Noh berkata bahawa cakera video berkenaan bukannya disebarkan oleh Umno.

"Jangan salahkan Umno, bukan Umno yang sebarkan," katanya yang menambah, tuduhan berkenaan sengaja ditimbulkan oleh pemimpin Pakatan yang didakwa mula "berasa bahang" akibat penyebaran video berkenaan.

Katanya lagi, pemimpin Pakatan Rakyat sepatutnya berasa gembira sekiranya penyebaran video berkenaan akan menyebabkan rakyat berasa marah terhadap Umno.

"Kalau bagi kesan negatif sebab video rakyat rasa marah, sepatutnya pembangkang rasa lebih seronok.

"Pembangkang patut sokong video disebarkan lebih luas. Kenapa pembangkang risau?," soalnya.

Selain Khalid, beberapa pemimpin Pakatan di Selangor, termasuk exco kerajaan negeri Ean Yong Hian Wah, mendakwa Umno dan BN merupakan pihak di belakang usaha itu.

Khalid turut menggesa polis supaya konsisten ketika menyiasat kes itu, sama seperti yang dilakukan dalam siasatan ke atas kes penyebaran video seks presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek sebelum in.

ADS