Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
'Saya difahamkan Namewee penyokong kuat 1Malaysia'

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menganggap pengarah filem Nasi Lemak 2.0, Namewee "bukan seorang yang konvensional dari segi pendekatan dan pemikirannya".

Sehubungan itu, Najib yang juga presiden Umno menggalakkan Namewee terus memberi pandangan menyokong gagasan 1Malaysia.

"Saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat 1Malaysia. Jadi saya galakkan beliau terus memberi segala pandangan sebagai seorang blogger.

"Atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem yang mencerminkan sokongan kita kepada gagasan 1Malaysia," katanya.

Bercakap dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, Najib juga berharap pihak lain terus menyokong gagasan tersebut.

Najib bagaimanapun enggan mengulas hasil karya Namewee -  terkenal dengan lagu 'Negarakuku" - yang dikatakan mempunyai unsur yang tidak elok.

"Saya tidak mahu memberi komen, sebab masing-masing ada kelainannya. Dia merupakan seorang yang agak ada kelainannya.

"Bukan seorang yang konvensional dari segi pendekatan dan pemikirannya," katanya.

Namewee yang berkelulusan ijazah sarjana muda komunikasi massa dari sebuah universiti di Taiwan menjadi pengarah untuk filem Nasi Lemak 2.0 yang kini sedang ditayangkan di pawagam.

Sementara itu, mengulas mengenai video klip 'Undilah'yang dihasilkan pemuzik Pete Teo, Najib berkata, terpulang kepada stesen TV sama ada mahu menyiarkannya atau tidak.

Video tersebut menampilkan 40 personaliti itu adalah ahli-ahli politik dari Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat, artis tempatan dan ahli sukan.

Video selama 4.38 minit yang dilancarkan sempena Hari Malaysia minggu lepas menyeru rakyat untuk keluar mengundi.

Bagaimanapun video tersebut ditarik balik dari disiarkan dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menjelaskan arahan penarikan video itu  disebabkan masih belum mendapat kelulusan Lembaga Penapisan Filem.

ADS