Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MP dakwa tabung persatuan penduduk biayai program menteri

Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar hari ini mendakwa peruntukan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk aktiviti persatuan perumahan rakyat tahun lalu, digunakan bagi membiayai majlis yang dihadiri menteri wilayah dan kesejahteraan bandar.

NONE Bercakap dalam sidang medianya di Bangsar hari ini, Nurul Izzah

berkata penduduk dalam kawasan parlimennya  mengadu bahawa permohonan mereka telah ditolak oleh DBKL dan duit tersebut digunakan untuk membiayai "program Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin".

"Bila mereka menghubungi DBKL untuk menggunakan peruntukkan mereka, mereka diberitahu bahawa peruntukan tersebut digunakan untuk membiayai program yang dianjurkan oleh Umno di mana menteri turut dijemput.

"Apabila kami membawa perkara ini kepada DBKL, datuk bandar KL berkata kami perlu membawanya kepada menteri kerana beliau hanya sekadar penjawat awam," kata Nurul Izzah.

Mengesahkan perkara tersebut, ahli jawatankuasa penduduk Apartmen Sri Putra Abdul Rahi Mohd Noor berkata program mencegah kebakaran yang dijadualkan April 2011 telah dibatalkan disebabkan alasan berkenaan.

[Baca berita penuh]

ADS