Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Shafie: Pakatan tidak wajar lagi diberi peluang
Diterbitkan:  Mar 21, 2012 4:54 PM
Dikemaskini: 8:56 AM

Pakatan Rakyat tidak wajar diberikan lagi peluang untuk memerintah setelah gagal melaksanakan tugas yang diamanahkan kepada mereka di Kedah, Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor.

shafie apdal Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal berkata selain gagal menunaikan janji untuk rakyat, pemimpin Pakatan lebih ghairah untuk berebut jawatan sesama mereka.

"Sekarang kalau ceramah mereka minta diberikan peluang untuk memerintah, peluang sudah diberikan tetapi apa yang mereka buat, berebut jawatan sampai mahu lantik exco pun bergaduh," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan bayaran khas kepada bekas anggota Kemas Selangor dan Wilayah Persekutuan di Shah Alam hari ini.

Beliau berkata rakyat telah melihat sendiri bagaimana Pakatan gagal mentadbir negeri-negeri yang diperintah sehingga menimbulkan pertelingkahan sesama mereka.

Shafie, yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, berkata Pakatan lebih senang mencari salah kerajaan Persekutuan dengan membuat pelbagai tuduhan tidak berasas.

"Bila kita bagi bantuan (mereka kata) semua haram. (Mereka) janji macam-macam, satu pun tak tunai.

"Barisan Nasional tidak pernah memilih kaum, bangsa atau agama malahan fahaman politik sekiranya mahu berikan bantuan, semua rakyat Malaysia berhak mendapat bantuan," katanya.

- Bernama

ADS