Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Hudud: Pemuda PAS putuskan mengadap Agong
Diterbitkan:  Oct 31, 2012 12:03 PM
Dikemaskini: 4:36 AM

Pemuda PAS memutuskan untuk mengadap Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bagi mengetengahkan isu kenyataan Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek berkaitan hudud yang didakwa menghina Islam.

Tindakan itu diambil ekoran tempoh seminggu yang diberikan supaya Chua memohon maaf bermula 24 Oktober lalu bukan sahaja tidak diendahkan, tetapi juga didakwa "dibakulsampahkan".

NONE "Bagi Pemuda PAS Malaysia, sudah sampai masanya untuk Yang di-Pertuan Agong mengetahui tindakan MCA yang berulang kali telah menghina Islam selaku agama rasmi (yang termaktub) dalam perlembagaan Malaysia," kata setiausahanya Khairul Faizi Ahmad Kamil ( atas ).

Dewan itu pada 24 Oktober lalu berhimpun dan menghantar memorandum bantahan kepada Chua di ibu pejabat MCA di Kuala Lumpur ekoran kenyataannya bahawa seramai 1.2 juta rakyat Malaysia akan hilang pekerjaan sekiranya hudud dilaksanakan.

Dalam kenyataannya hari ini, Khairul Faizi berkata, pihaknya kini sedang mengatur himpunan besar-besaran ke Istana Negara dan berusaha untuk menyerahkan memorandum kepada Seri Paduka berhubung perkara itu.

Katanya, acara itu dirancang diadakan dalam masa terdekat sejurus Baginda berangkat pulang daripada mengerjakan ibadat haji di Mekah.

ADS