Penggodam muat ceramah Azhar Idrus di laman JAWI

Laman web Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan menjadi sasaran penggodam dalam satu kejadian yang dikesan pada malam tadi.

Penggodam berkenaan, yang memperkenalkan diri sebagai Sofea Hana, menukar laman utamanya dengan satu video yang menunjukkan satu syarahan oleh penceramah popular Azhar Idrus.

Turut dimuatkan adalah sepotong hadis riwayat Imam Muslim berhubung bahaya fatwa oleh orang jahil.

"Bahawasanya Allah tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekali gus dari (dada) manusia, tetapi Allah menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim ulama, maka apabila sudah ditiadakan alim ulama, orang ramai akan memilih orang yang jahil sebagai pemimpin mereka.

"Maka apabila pemimpin yang hahil itu ditanya, mereka akan berfartwa tanpa ilmu pengetahuan. Mereka sesat dan menyesatkan orang lain," hadis itu dipetik.

Laman berkenaan bagaimanapun dikesan kembali pada keadaan sedia kala pada kira-kira jam 9 malam tadi

[Baca berita penuh]

 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.