Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Mufti cadang 5 tahun penjara buat Alvin, Vivian
Diterbitkan:  Jul 17, 2013 12:36 PM
Dikemaskini: 5:00 AM

Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali berkata perbuatan Alvin Tan dan Vivian Lee tidak boleh dimaafkan dengan mudah kerana pasangan blogger seks berkenaan telah berulang kali melakukan perbuatan menghina Islam.

Laporan Utusan Malaysia yang memetik kenyataan Ibrahim menyebut, kerajaan perlu mengambil tindakan keras ke atas pasangan muda tersebut.

“Semua kesalahan boleh selesai dengan minta maaf sahaja. Adakah ini sudah menjadi budaya di Malaysia?

“Ambil tindakan undang-undang dahulu dan selepas itu terpulang kepada mahkamah untuk menentukan.

“Kalau hendak minta maaf pun, biarlah di mahkamah,” katanya seperti dipetik akhbar milik Umno itu.

Akhbar sama turut memetik kenyataan mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang turut menyokong agar tindakan dikenakan pada pasangan blogger seks tersebut.

“Perbuatan Alvin dan Vivian jika dibiarkan boleh menimbulkan huru-hara dalam negara malahboleh mengakibatkan pertumpahan darah.

“Saya ingin bertanya apakah kerajaan pada masa ini terlalu lemah untuk melaksanakan undang-undang?,” katanya yang mencadangkan hukuman sekurang-kurangnya lima tahun penjara ke atas pasangan tersebut.

Alvin dan Vivian yang pernah mencetuskan kontroversi video lucah mereka di Singapura sebelum ini, memuat naik gambar sedang menikmati hidangan bak kut teh di Facebook, Jumaat lalu dengan kapsyen:

"Selamat Berbuka Puasa dengan bak kut teh (sup tulang babi)...wangi, enak dan menyelerakan."

Mereka juga meletakkan logo halal pada gambar berkenaan.

Tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak, terutamanya umat Islam di negara ini atas dakwaan memperolokkan kesucian Islam dan bulan Ramadan.

Pasangan berkenaan kemudiannya pada Ahad lalu memuatkan satu video di Youtube bagi memohon maaf atas tindakan berkenaan.

ADS