Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Anwar: Janganlah dera keluarga saya...
Diterbitkan:  Aug 19, 2015 4:21 PM
Dikemaskini: 8:26 AM

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim merayu kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi supaya tidak mengetatkan urusan pertemuan beliau dengan keluarga serta peguam beliau.

Anwar turut merayu supaya kerajaan tidak mendera keluarganya apabila sukar bertemu dengannya, walaupun beliau "tiada masalah" jika ia diperlakukan ke atas dirinya.

"Saya minta pertimbangan Datuk Seri Zahid Hamidi berkaitan urusan keluarga dan peguam. Semuanya terlalu ketat. Nak dera Anwar, faham. Saya faham. Itu saya tak ada masalah.

"Tapi janganlah dera keluarga saya. Keluarga nak jumpa susah... bagilah jumpa sekejap. Jangan sekat peguam saya. Ini buku nota pun tidak boleh.

"Saya mintak Datuk Seri Zahid timbang. Timbang keluarga dan kerja urusan peguam," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh PKR.

Hari ini Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar mendakwa pihak penjara mengurangkan akses kepada bapanya ekoran timbul dakwaan usaha menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Beliau turut mendakwa lawatan pemimpin pembangkang antaranya Lim Kit Siang dan Rafizi Ramli turut disekat.

Malah lawatan Menteri Besar Selangor Azmin Ali yang dibatalkan sejurus tercetusnya dakwaan tersebut, dakwa Nurul Izzah lagi.

Beliau turut mendakwa penjara mengurangkan masa pertemuan dengan peguam daripada dua jam kebiasaannya kepada kurang 45 minit dan juga akses ke perpustakaan di mana Anwar berada dalam penjara.

Lihat Komen
ADS