Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
Ugutan bunuh: Mereka ada foto MyKad anak saya, kata Maria

Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah mendedahkan bahawa pihak yang mengeluarkan ugutan bunuh terhadap beliau juga menghantar gambar MyKad tiga orang anak lelaki beliau.

"Saya tidak tahu bagaimana mereka mendapatkan gambar itu. Ini hanya menunjukkan betapa terdesak mereka ini.

"Mereka menggunakan nama Islam untuk menyebarkan fitnah dan menakut-nakutkan kami," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya petang ini.

Maria menerima ugutan itu melalui telefon bimbitnya, dan mesej berkenaan didakwa adalah amaran daripada kumpulan IS di Malaysia.

Menurut kenyataan BERSIH, antara ancaman yang diterima oleh Maria berbunyi: "Demi Allah dan kesucian perjuangan Islam di Malaysia, kalau ko nak hilang kepala macam kt Syria, teruskan keje bodoh tu. Aku potong kepala ko aku rakam dan akan aku sebar dalam u tube...aku kenal sape ko, aku tau kt mana kau tinggal dan aku jugak tau sape fmly dan anak-anak ko..."

Turut hadir di ibu pejabat polis adalah Pengerusi Pertubuhan Hak Asasi Manusia (Hakam), Datuk Ambiga Sreenivasan, ahli sekretariat BERSIH, Mandeep Singh dan aktivis serta ahli parlimen pembangkang.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS