Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa bercadang untuk mengadakan pertandingan yang terbuka kepada orang ramai bagi membuat kajian berhubung Lim Kit Siang.

Katanya, pertandingan tersebut juga akan menyediakan hadiah sebanyak RM10,000 bagi pemenang.

"Saya bercadang nak buat pertandingan bagi sesiapa yang boleh buat penulisan sama ada dalam blog, atau Instagram, atau apa-apa bentuk artikel.

"(Ia) bertajuk 'Lim Kit Siang dikatakan rasis, anti Islam dan 51 tahun sebagai diktator, adakah benar?'," katanya.

Malah, beliau memberitahu pertandingan itu akan berakhir sehingga 31 Mei serta bagi yang berminat boleh menghantar penyertaan di pejabat ketua penerangan Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

"Siapa yang dapat buat dengan fakta yang betul, akan dapat hadiah. Tujuan pertandingan untuk minta orang ramai bantu buat penyelidikan terhadap Kit Siang sama ada dari ucapan di Parlimen atau merata-rata tempat.

"Kalau saya nak buat penyelidikan sendiri ia akan ambil masa, jadi saya nak orang ramai bantu buat penyelidikan ini.

"Ini bukan main-main, ini serius," ujarnya lagi.

Sementara itu, ditanya sama ada tindakan akan diambil ekoran dakwaan yang dikeluarkan oleh veteran politik Lim Kit Siang yang memanggilnya 'father of racist', Annuar berkata beliau tidak akan berbuat demikian.

Katanya, sebagai anggota politik, beliau hanya perlu melakukan tindakan politik dan bukan mengambil tindakan undang-undang.

"Kita adalah ahli politik, tindakan terbaik yang diambil ialah dengan membuat keputusan politik bukan tindakan undang-undang," jelasnya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS