Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Forensik polis siasat bilik kondo
Diterbitkan:  Jun 30, 2008 12:47 PM
Dikemaskini: 1:17 PM

kemaskini 5:20pm Satu pasukan polis termasuk unit forensik hadir di kondominium di Desa Damansara - tempat yang didakwa berlaku kejadian liwat seorang tokoh utama pembangkang - tengah hari tadi.

anwar ibrahim saiful bukhari sodomy allegation desa damansara 300608 03 Lima buah kenderaan, bersama 15 anggota, kelihatan berada di sana selama lima jam untuk mengambil bahan-bahan bukti berhubung siasatan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam satu laporan polis Sabtu lalu, beliau didakwa melakukan kesalahan itu terhadap pembantu di pejabatnya itu - Mohd Saiful Bukhari Azlan - di Unit 1151 kondominium tersebut pada 26 Jun lalu.

Bilik kondominium itu dipercayai dihuni oleh Saiful.

Anwar bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut dan mendakwa ia hanya rekaan semata-mata. Beliau juga memfailkan saman fitnah terhadap Saiful.

anwar ibrahim saiful bukhari sodomy allegation desa damansara 300608 05 Siasatan tersebut termasuk rakaman televisyen litar tertutup (CCTV), laporan buku kedatangan dan kenyataan pengawal keselamatan.

Kumpulan wartawan, termasuk agensi media luar negara, menanti di tempat kejadian sejak jam 12 tengah hari.

Pasukan polis kelihatan meninggalkan kondominium itu jam 5 petang ini.

Para pengawal keselamatan di situ enggan bercakap dengan pemberita yang menunggu di luar kondominium tersebut, dengan alasan atas arahan majikan mereka.

Wartawan tidak dibenarkan masuk ke kawasan kondominium tersebut.

anwar ibrahim saiful bukhari sodomy allegation desa damansara 300608 06 Menurut para saksi, koridor di tingkat lima kondominium tersebut, ditutup dengan pita polis dan beberapa anggota polis dilihat mengawal di situ.

Unit di kondominium mewah itu dianggarkan bernilai sekurang-kurangnya RM2.2 juta dan kadar sewanya adalah antara RM7, 500 hingga RM15, 000.

Kemudahan di kondominium tersebut termasuk pusat kecergasan, sauna, kolam mandi, gelanggang skuash dan tenis.

Lihat video di Malaysiakini.tv

ADS