Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Zahid: Jangan sentuh isu agama
Diterbitkan:  Sep 14, 2008 7:41 AM
Dikemaskini: 11:45 PM

"Jangan sentuh isu berkaitan dengan agama", demikian nasihat Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata sebarang kenyataan yang menghina mana-mana agama boleh menimbulkan kekecohan.

zahid hamidi 02 "Sama ada melalui blog atau mana-mana forum, ia boleh menimbulkan kemarahan mana-mana kaum," katanya kepada pemberita di Kota Bharu semalam.

Beliau berkata penahanan mana-mana individu mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) bertujuan menghindarkan berlakunya salah laku yang boleh menjejaskan hubungan kaum tanpa mengira mana-mana kaum.

"Saya yang pernah ditahan mengikut ISA memahami dengan mendalam pentingnya akta itu dikuatkuasakan di negara ini walaupun ada pihak membantah," katanya, demikian menurut laporan Bernama,

Beliau mengulas penahanan penulis blog Raja Petra Kamaruddin dan ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok mengikut ISA kerana didakwa membangkitkan isu sensitif dan perkauman.

Ahmad Zahid berkata begitu juga dengan Artikel 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan berhubung hak istimewa orang Melayu dan Raja-raja Melayu tidak boleh disentuh bagi menghindarkan perkara yang serupa berlaku.

ADS