Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Belumpun misteri kes Nurin Jazlin Jazimin diselesaikan, timbul kes baru. Seorang kanak-kanak bernama Sharlinie Mohd Nashar yang mesra dengan panggilan “Nini” hilang akibat diculik di Taman Medan, Petaling Jaya Selatan.

Nini hilang sehari sebelum umat Islam merayakan Awal Muharram (9 Januari 2008) ketika bermain 200 meter dari rumahnya di No. 29, Jalan PJS2C/11N, Taman Medan, Petaling Jaya. Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Arjunaidi Mohamed berkata, mangsa diculik kira-kira pukul 11.30 pagi. Ketika itu mangsa sedang leka bermain bersama kakaknya, Sharliena yang berusia lapan tahun. Menurut beliau, ketika hilang, mangsa yang mempunyai tiga adik-beradik memakai baju-T dan skirt berwarna biru muda serta selipar warna merah jambu.

Ketua Polis Negara, Musa Hassan telah mengerahkan polis Bukit Aman dan Selangor untuk mencari Sharlinie. Kata beliau: “Kita sedang memburu dua suspek melalui lakaran wajahnya dan akan mengedarkannya kepada media cetak dan elektronik secara meluas.Polis juga berharap orang ramai agar tampil membantu menyalurkan maklumat kerana di kawasan kejadian terdapat banyak gerai.” (Utusan Malaysia, 10 Januari 2008)

Kehilangan Sharlinie turut mendapat respon daripada perdana menteri. Beliau menyeru agar penculik memulangkan Sharlinie dan insaf dengan kemarahan rakyat. Selain itu, parti-parti politik seperti Umno, MIC, MCA, PAS, DAP dan PKR turut membantu usaha mencari Sharlinie.Selain lawatan pimpinan parti ke rumah ibubapa Sharlinie, poster-poster kehilangan Sharlinie telah diedarkan oleh petugas-petugas parti politik dengan pelbagai cara. Tanpa mengira kaum dan agama, rakyat Malaysia bangkit untuk menghulurkan pertolongan.

Unlocking Article
Unlocking Article
ADS