Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Seni & Hiburan
Rela berhabis demi Rajinikanth
Diterbitkan:  Apr 14, 2016 1:17 AM
Dikemaskini: Apr 14, 2016 1:07 AM

Demi pelakon yang diminati, apakah yang sanggup anda lakukan untuknya?

Di India sebuah kafe menjalankan undian untuk peminat Rajinikanth.

Melalui undian itu kafe yang terletak di Chennai itu bertanya sama ada peminatnya sanggup membuat patung daripada coklat berbentuk aktor filem Tamil berkenaan.

Dan jawapan yang diterima sangat positif.

Justeru pemilik Zuka Cafe berusaha merealisasikan cadangan itu. Maka akhirnya terbentuklah satu patung idola jutaan orang di seluruh dunia di premis berkenaan.

Patung Rajinikanth itu dihasilkan dengan ketinggian dua meter dengan menggunakan kira-kira 600 kilogram coklat.

Patung yag mengambil masa dua minggu untuk disiapkan itu kini menjadi penarik utama Zuka Cafe.

Rajinikanth, 65, sebelum ini berdepan dengan notis mahkamah di Chennai apabila peminat tegarnya mencurahkan ribuan liter susu untuk melakukan ritual keagamaan menyambut setiap kejayaan besar dicapainya.

Pada 26 Mac seorang aktivis sosial, Dr I M S Manivannan memfailkan permohonan sebelah pihak meminta mahkamah mengarahkan Rajinikanth memberi nasihat kepada peminatnya supaya tidak melakukan ritual berkenaan.

Permohonan itu dibuat dengan alasan "demi kepentingan keadilan dan kesaksamaan".

Perintan itu dikeluarkan mahkamah menjelang penganugerahan kerajaan kepada Rajinikanth serta beberapa tokoh kesenian India pada Selasa lalu.

Dikenali sebagai Anugerah Padma Vibhushan, anugerah itu turut diberikan kepada Priyanka Chopra dan Udit Narayan. Ia disampaikan Presiden India Pranab Mukherjee.

Lihat Komen
ADS