Paling Popular
Terkini
story images
story images
mk-logo
Seni & Hiburan
Nasi lemak pertaruhan ratu cantik Malaysia di Vegas
Diterbitkan:  Oct 31, 2017 6:47 PM
Dikemaskini: Nov 2, 2017 3:21 AM

Identiti nasi lemak sebagai makanan tempatan paling sinonim dengan rakyat Malaysia tidak terhad dengan variasi dalam bentuk menu makanan unik seperti burger nasi lemak atau ais krim nasi lemak.

Terbaru, ratu cantik Malaysia 2017 bakal menggayakan gaun bertema nasi lemak untuk pertandingan Miss Universe 2017 di Las Vegas bulan depan.

Samantha Katie James diumumkan bakal memperagakan gaun rekaan pereka fesyen Brian Khoo itu bagi kategori pakaian kebangsaan melalui sidang media di Petaling Jaya petang tadi.

Sementara itu, facebook rasmi Miss Universe Malaysia menyiarkan gambar Samantha memakai gaun nasi lemak yang dimaksudkan.

Gaun putih itu lengkap dengan perhiasan berupa telur goreng, ikan bilis, timun serta sambal di bahagian hadapan menutupi separuh badannya.

Bahagian belakang gaun itu pula dilekatkan perhiasan menyerupai daun pisang yang juga seakan-akan kepak rama-rama sekaligus membuatkan gadis kacukan Cina-Brazil dari Klang itu seakan-akan watak fantasi ratu nasi lemak.

Rata-rata komentar pengguna facebook pada gambar itu menyatakan mereka suka dan berbangga makanan rakyat Malaysia itu dijadikan tema untuk pertandingan ratu cantik peringkat dunia.

“Saya suka idea ini, buat saya rasa lapar, dan paling penting, ia unik!”menurut salah satu komentar pada gambar itu.

Tahun lalu restoran makanan segera terkemuka memperkenalkan menu Sebuah kafe di Alor Setar, Kedah pula mempunyai menu ais krim nasi lemak.

Lihat Komen
ADS