Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan

Demi isteri tercinta, Datuk Aaron Aziz tidak teragak-agak mengetepikan peluang berlakon dalam produksi HBO walaupun kesempatan itu memang ditunggu-tunggunya sejak lama dulu.

Bagi pelakon terkenal itu, lebih baik melepaskan rezeki yang sudah digenggam apabila isterinya, Diyana Halik, memerlukan perhatian tambahan kerana menghadapi masalah kesihatan.

Dan katanya keputusan itu pula dibuat secara rela, bebas daripada tekanan mana-mana pihak.

Menceritakan isu itu, Aaron berkata dia menerima tawaran daripada HBO Asia untuk membintangi drama Grisse dan sudah berada di Batam, Indonesia bagi menjalani proses raptai bagi menjayakan drama berkenaan.

Namun katanya dia terpaksa berpatah balik apabila isterinya sakit tiba-tiba.

“Dia (isteri) rasa sangat bersalah, dia tidak minta saya balik tetapi tawaran berlakon itu saya tolak juga untuk membolehkan saya menjaga isteri," katanya.

Walaupun begitu Aaron tetap yakin dia tidak tersilap langkah dan tindakannya itu dibuat kerana ada aspek yang lebih penting perlu ditangani.

Bukan nak berhenti berlakon

“Rezeki akan selalu ada dan peluang boleh cari.

"Saya buat tindakan ini sebab ia melibatkan orang yang kita sayang," katanya yang menganggap ada hikmah di sebalik setiap ujian yang datang.

Aaron, 42, ditemui pada majlis pratonton filem terbaru lakonannya, Operasi X di Mutiara Damansara, Petaling Jaya malam tadi.

Pemilik nama penuh Aaron Mustapha Aziz itu turut menjelaskan bagaimana dia akhirnya pulang untuk menjaga Diyana.

Katanya penerbit mengesan ada kebimbangan yang ketara pada wajahnya semasa berlakon.

Justeru katanya penerbit memberi kebenaran dia menarik diri serta-merta.

Untuk rekod, pelakon drama popular Nora Elena itu mendirikan rumah tangga dengan Diyana pada 2003 dan dikurniakan tiga orang anak iaitu Danish Anaqi, Dwi Ariana dan Dahlia Arissa.

Kata Aaron tindakan diambilnya itu ada kaitan dengan usahanya bermuhasabah diri.

Selepas 18 tahun membabitkan diri dalam bidang hiburan, katanya, dia semakin menghargai nilai ketenangan dan kesejahteraan diri yang dipinggirkan sejak sekian lama.

Malah katanya keutamaannya sekarang adalah berusaha mendekatkan diri kepada Allah dan meletakkan populariti di tempat yang lebih rendah.

“Sudah 18 tahun Allah kurniakan rezeki dan peluang yang baik, kini tibalah masanya untuk saya luangkan masa kepada Tuhan.

“Bukan saya hendak berhenti berlakon, tetapi saya tak ada masalah jika jenama Aaron Aziz tak popular lagi.

“Pada saya itu dah tidak penting. Saya dah lalui semua benda," katanya yang merancang untuk menunaikan umrah dan haji jika suatu hari nanti.

Sementara itu, Operasi X arahan Sandosh Kevin menceritakan kisah Redzuan - watak dilakonkan Aaron - yang meninggalkan dunia kepolisan selepas kematian rakan baiknya Aman.

Kehadiran Tuan Mokhtar (Datuk Yusof Haslam) dan Tuan Anwar (Rahhim Omar) di tempat persembunyian Redzuan akhirnya mengubah pendirian bekas anggota polis itu walaupun sebelum ini dia berkeras tidak lagi mahu terbabit dalam dunia berkenaan.

Operasi X turut dijayakan Datuk Awie, Nasir Bilal Khan, Hanna Aqeela dan Zaidi Omar, dijangka menjengah pawagam mulai 1 November ini.

Lihat Komen
ADS