Paling Popular
Terkini
mk-logo
Seni & Hiburan

Usahawan kosmetik Nur Sajat Kamaruzzaman didakwa di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam.

Dia didakwa atas pertuduhan berpakaian seperti wanita dalam satu majlis bacaan Yasin dan solat hajat sehingga menyebabkan agama Islam dipandang hina pada tiga tahun lalu.

Dalam prosiding yang berlangsung pada 6 Jan lepas, Muhammad Sajjad, 35, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan ke atasnya dibacakan di hadapan hakim syarie Mohammad Khalid Shaee @ Shaii.

Mengikut pertuduhan, Muhammad Sajjad didakwa melakukan kesalahan itu di pusat kecantikan miliknya di Seksyen 16, Shah Alam pada jam 7.30 malam 23 Feb 2018.

Dia didakwa mengikut Seksyen 10(a) Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Selangor) 1995 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Mahkamah kemudian membenarkan Muhammad Sajjad dibebaskan dengan jaminan RM3,000 dan menetapkan 23 Feb depan untuk sebutan semula kes.

Pada prosiding itu, pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Syarie Selangor Atras Mohd Zain.

Pada 6 Jan lalu, tular sebuah video dalam laman sosial yang dirakamkan secara langsung menunjukkan usahawan kosmetik itu sedang menangis dalam keadaan tangannya bergari.

Beberapa hari kemudian, Muhammad Sajjad tampil di laman Instagram miliknya dan menjelaskan dirinya telah ditahan pihak Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) bersabit dengan laporan yang dibuat pada 2018.

- Bernama

Lihat Komen
ADS