Paling Popular
Terkini

Bintang Gegar Vaganza musim ke-9 (GV9), Jaclyn Victor dinobat juara program realiti itu menewaskan lima peserta lain pada pentas akhir program yang dipentaskan di Auditorium MBSA, Shah Alam sebentar tadi.

Kemenangan itu membolehkan Jaclyn membawa pulang wang tunai RM100,000.

Juara turut memenangi pakej percutian ke Paris, Perancis, pakej penginapan di Royale Chulan Cherating, Pahang dan trofi GV.

“Terima kasih dan puji syukur kepada Tuhan, pertandingan ini gila, sangat hebat. Terima kasih kepada semua peminat dan kawan-kawan atas pentas ini,” kata Jaclyn.

Jaclyn memperoleh markah 85.6 peratus melalui lagu It’s All Coming Back To Me Now nyanyian asal Celine Dion dan This Is Me (Keala Settle). Pada pusingan battle, penyanyi itu berentap dengan kumpulan VE untuk lagu The Real Slim Shaddy (Eminem) dan Saka Saka Biru (Joe Flizzow, Alyph, Altimet dan Sonaone).

Naib Juara menjadi milik Bob Yusof dengan markah 76.28 peratus, dia berjaya membawa pulang wang tunai RM50,000.

Bob turut memenangi pakej percutian ke Dubai dan Abu Dhabi, pakej penginapan di Royale Chulan Damansara dan trofi GV.

Penyayi itu mempertaruhkan lagu Sejati (Wings) dan Rahasia Perempuan (Ari Lasso) manakala pusingan kedua, penyanyi itu berentap dengan Hazrul melalui lagu Ice Ice Baby (Vanila Ice) dan Swipe (Alyph).

Tempat ketiga menjadi milik Shila dengan markah 76.02 peratus. Dia berjaya membawa pulang wang tunai RM30,000 serta percutian Seoul, Korea Selatan. Selain itu, pakej penginapan di Royale Chulan Pulau Pinang dan trofi GV.

Shila membawa lagu Secret Love Song (Little Mix ft Jason Derulo) manakala pusingan battle penyanyi itu berentap dengan Tomok untuk lagu Too Legit To Quit (MC Hammer) dan Party Sampai Pagi (Karmal).

Tempat keempat jatuh kepada Tomok, penyanyi itu membawa pulang wang tunai RM20,000.

Bagi tempat kelima menjadi milik VE yang membawa pulang wang tunai RM15,000 manakala keenam Hazrul Nizam, penyanyi dari Singapura itu membawa pulang wang tunai berjumlah RM10,000.

Lihat Komen
ADS