Most Read
Most Commented
Read more like this
mk-logo
From Our Readers

Parti Keadilan Rakyat (Keadilan) mengucapkan tahniah kepada Karpal Singh dan Lim Guan Eng atas pemilihan mereka sebagai pengerusi nasional dan setiausaha agung DAP, berikutan Kongres parti tersebut pada hujung minggu lalu.

Seterusnya, kami juga mengucapkan tahniah kepada Lim Kit Siang, yang akan menerajui Komisi Dasar dan Strategi parti tersebut, dan semua pemimpin lain yang telah dipilih kepada jawatan masing-masing dalam Jawatankuasa Pusat DAP.

Kami berharap bersama-sama DAP, Keadilan akan dapat berusaha menegakkan asas yang baru serta kukuh bagi membentuk kerjasama di antara semua parti pembangkang, NGO dan juga golongan serta individu dalam parti-parti pemerintah, yang lebih berkesan dan dapat diterima luas oleh semua pihak dalam masyarakat.

Usaha menuju ke arah ini sekarang mungkin lebih mudah dapat dilaksanakan terutama dengan pembebasan Anwar Ibrahim pada 2 Sep yang lalu. Anwar telah menegaskan keazaman beliau untuk terus berjuang bersama-sama semua golongan yang boleh bersatu atau bekerjasana untuk menegakkan demokrasi, keadilan, perpaduan dan pemerintahan yang telus serta bersih di negara ini.

Keazaman beliau itu mencerminkan dasar serta cita-cita Parti Keadilan Rakyat selama ini. Walaupun kami tidak begitu berjaya dalam pilihanraya yang lalu, cita-cita kami masih kuat dan usaha kami akan dipertingkat untuk menjana reformasi dalam konteks politik baru yang boleh membela rakyat ramai.

Penulis adalah timbalan presiden Parti Keadilan Rakyat.

ADS