Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Angkatan Muda Keadilan (AMK) Perlis amat kecewa dengan tindakan kerajaan yang menyekat YB Tony Pua ke luar negara.

Selain itu kami juga tidak berpuas hati kerana beberapa pemimpin PKR antaranya Setiausaha Agung, YB Rafizi Ramli pula dilaporkan dilarang ke Sarawak.

Jika benar tindakan itu diambil disebabkan kelantangan mereka berdua mendedahkan isu skandal 1MDB, maka AMK Perlis berpendapat ia tidak patut sama sekali dan ia satu tindakan membuli pembangkang.

Oleh itu, kami mencabar kerajaan supaya membuat sekatan ke luar negara terhadap bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana beliau lebih lantang mengkritik kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dan skandal 1MDB.

Selain itu kami juga mahu kerajaan memberikan penjelasan mengapa tindakan itu dilakukan terhadap ahli politik pembangkang sahaja.

Adakah kerajaan hanya berani dengan pembangkang sahaja?

Kami juga ingin bertanya, bagaimana pula dengan seorang yang telah disabit kesalahan membunuh boleh pula terlepas ke Australia?

Lebih mengelirukan, mereka yang terlibat dengan isu 1MDB seperti pengerusi dan ketua pegawai eksekutif dan penasihat 1MDB masih bebas bergerak tidak pula dikenakan sebarang sekatan manakala mereka yang membongkarnya dikenakan tindakan.

YB Tony Pua bukanlah penjenayah ataupun terlibat dengan kes mahkamah atas pertuduhan yang konkrit.

Di sini AMK Perlis ingin mengingatkan kepada kerajaan supaya jangan sewenang-wenangnya menggunakan kuasa yang ada untuk membela sesuatu pihak.


MOHD SHAHRUN RADZI SALEHUDIN ketua AMK Perlis.

Lihat Komen
ADS