Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Surat

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) ingin memaklumkan berhubung insiden Sistem Mampatan Udara (Surge Vessel System) di Loji Rawatan Air SSP3 pecah.

Kebetulan semasa kejadian, pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) bersama pegawai–pegawai Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd serta Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH) berada di tapak.

Untuk makluman, kerja-kerja pembaikan telah siap dilaksanakan lebih awal dari masa yang ditetapkan iaitu pada jam 5.00 petang ini, 6 Mac 2018 dan insiden ini berlaku semasa persediaan untuk mengaktifkan semula pengoperasian loji.

Kejadian ini telah menyebabkan kecederaan serius kepada kakitangan yang bertugas di tapak dan pihak Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH) telah memaklumkan kepada pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) dan Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan (DOSH).

Susulan daripada insiden yang tidak dijangka ini, masa pemulihan bekalan akan tersasar dari jadual asal seperti yang dimaklumkan pada notis hebahan media sebelum ini.

Pihak kami akan memaklumkan status pemulihan yang baru dan akan bekerjasama dengan pihak Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH) bagi membantu kerja-kerja pembaikan.

Bantuan bekalan melalui lori-lori tangki air akan terus digerakkan ke kawasan-kawasan yang terjejas dan Pusat Khidmat Setempat kami akan beroperasi 24 jam sehari sehingga bekalan pulih.

Kerjasama dan keprihatinan pengguna berhubung insiden yang tidak dijangkakan ini dan lanjutan masa pemulihan amatlah dihargai.

Pihak kami mengambil segala tindakan perlu bagi mengurangkan impak gangguan dan kesulitan kepada pelanggan-pelangan yang terjejas.


ABDUL RAOF AHMAD ialah ketua Jabatan Perhubungan Pelanggan dan Komunikasi Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd.

Tulisan ini tidak semestinya mencerminkan pendirian rasmi Malaysiakini.

Lihat Komen
ADS