Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Laporan dakwa Pakatan tawar tol percuma untuk ahli parti
Diterbitkan:  Feb 28, 2013 11:52 AM
Dikemaskini: 10:28 AM

Satu laporan agensi berita nasional Bernama hari ini mendakwa Pakatan Rakyat menawarkan bayaran tol percuma kepada pemegang kad keahlian parti DAP, PKR dan PAS.

Laporan berhubung kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad itu mendakwa, manifesto berkenaan menyatakan tawaran bahawa kad keahlian tersebut boleh digunakan di kesemua plaza tol.

“Pada 25 Februari lepas, pakatan pembangkang melancarkan manifesto 10 perkara menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, antaranya, pendidikan percuma bermula dari prasekolah hingga menara gading, kad keahlian DAP, PKR dan PAS boleh diguna di semua plaza tol untuk mendapat tol percuma, selain penurunan cukai eksais kereta secara berperingkat dengan tujuan menghapuskannya dalam tempoh lima tahun,” laporan itu dipetik.

Malaysiakini turut menyiarkan laporan berkenaan pagi ini.

Sementara itu timbalan ketua pengarang perkhidmatan berita dalam negeri Bernama Datuk Zulkifli Salleh ketika dihubungi Malaysiakini petang ini berkata maklumat yang disiarkan itu tidak tepat.

Bernama dalam kiriman terbaru berita tersebut petang ini didapati membuang bahagian berkenaan namun mengekalkan kandungan lain.

ADS