Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Khairul Fahmi tampil perjelas kontroversi twitternya
Diterbitkan:  Apr 1, 2013 6:14 PM
Dikemaskini: 10:24 AM

Penolong setiausaha 1 Pemuda PAS Khairul Fahmi Mat Som hari ini tampil memperjelaskan niat sebenar beliau menghantar twit yang didakwa menghina Nabi Muhammad SAW pada 26 Mac lalu.

Khairul Fahmi menegaskan beliau tidak pernah bermaksud untuk menghina baginda tetapi sebaliknya mendakwa twitnya itu "telah ditafsir secara salah".

"Apa yang menjadi fokus sebenarnya dalam twit saya adalah Umno dan Barisan Nasional itu sendiri. Tekanan yang mereka hadapi bilamana ramai rakyat telah benci dan menolak mereka.

"Mereka merasakan kesukaran untuk mengekalkan kuasa yang sedang mereka punyai sekarang ini. PRU ke-13 sesuatu yang menakutkan mereka. Justeru mereka akan sanggup melakukan apa saja untuk mengekalkan kuasa yang ada," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Selasa lalu, Khairul menerbitkan tulisan di Twitternya menyebut: "Kalau Nabi Muhammad SAW masih hidup sekarang ini, mungkin video seks Baginda pun Umno akan keluarkan...jahanam Umno".

Ekoran itu, semalam, Wira Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Wira PERKASA) membuat laporan polis berhubung kenyataan Khairul yang didakwa menghina Nabi.

Dalam kenyataan itu juga, Khairul mendakwa Umno dan BN sedia melakukan apa jua termasuk yang tidak terjangkau oleh akal pemikiran.

1. Mahfuz pertahan tulisan Pemuda PAS kutuk BN

 

ADS