Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Liow nafi desak Chua letak jawatan
Diterbitkan:  Sep 8, 2013 3:46 PM
Dikemaskini: Sep 9, 2013 2:32 AM

Timbalan presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai menafikan dakwaan bahawa beliau menekan presidennya Datuk Seri Dr Chua Soi Lek untuk meletak jawatan sebelum pemilihan parti pada Disember lalu.

Liow dalam satu kenyataan hari ini menyebut beliau mengadakan perbincangan dengan Chua dalam pelbagai dan soal gesaan agar Chua meletak jawatan bukan salah satu daripadanya.

mca liow tiong lai rebut chua soi lek 080913 02 Liow berkata beliau terkejut kerana Chua tersalah tafsir penyertaannya dalam perbincangan tersebut.

Beliau juga melihat Chua terbeban dan terganggu dengan perkara itu sejak beberapa bulan lalu.

Sin Chew Daily dalam laporannya semalam menyebut, Chua mendakwa timbalannya sudah tidak sabar untuk menjadi presiden parti itu yang baru.

Beliau mendakwa Timbalan  Presiden, Datuk Seri Liow Tiong Lai (kanan) telah berjumpa dengan beliau sebanyak tiga kali selepas pilihan raya umum ke-13 (PRU13) untuk memintanya supaya berundur.

Chua mendakwa dalam perjumpaan pertama sejurus selepas PRU13 pada 5 Mei, Liow juga bertanya sama ada beliau boleh mengetepikan resolusi supaya pemimpin parti untuk tidak menyertai kabinet.

Perlembagaan MCA menggariskan bahawa timbalan presiden secara automatik akan dilantik ke jawatan presiden sekiranya presiden berkenaan meletak jawatan.

[Baca berita penuh]

ADS