Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MB seru rakyat Kedah miliki fahaman moderat
Diterbitkan:  Oct 3, 2014 3:24 PM
Dikemaskini: 7:28 AM

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir hari ini menyeru kepada seluruh rakyat di negeri ini supaya mempunyai fahaman moderat agar tidak mudah terpengaruh dengan unsur-unsur yang boleh memecahbelahkan perpaduan antara kaum.

    

Beliau berkata sekiranya rakyat berbilang kaum tidak boleh duduk bersama sebagai sebuah masyarakat yang harmoni, situasi itu akan melahirkan suasana tidak elok dalam sebuah negara majmuk.

    

"Saya merayu supaya biarlah penduduk di Kedah mempunyai fahaman yang moderat, elakkan terpengaruh dengan pihak yang cuba menarik anda ke kiri atau ke kanan.

    

"Biarlah kita duduk di tengah-tengah untuk menjaga kepentingan secara umum, sedikit kita korbankan lebih banyak (kebaikan) kita akan nikmati dan ia perlu dijaga," ucapnya pada Hari Persahabatan dan Penyampaian Sumbangan Kepada Warga Emas dan Fakir Miskin anjuran Pertubuhan Kebajikan San Sheng di Taman Putra Jaya

di Alor Setar hari ini.

    

Beliau berkata pelbagai program misalnya aktiviti kebajikan adalah contoh sangat baik bagi memupuk perpaduan antara masyarakat pelbagai kaum yang merupakan elemen penting dalam menentukan kemajuan sesebuah negeri.

    

Katanya, sekiranya perpaduan dapat dijaga, akan wujud sebuah negeri yang aman makmur dan berjaya dalam setiap perkara yang diusahakan demi manfaat setiap golongan rakyat.

- Bernama

Lihat Komen
ADS