Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Laman web petisyen Rumah Putih perlu disekat oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) kerana ia didakwa menjadi ruang untuk "kuasa asing mencetuskan huru-hara" di Malaysia.

Dakwaan mengejutkan itu dibuat di Parlimen hari ini oleh MP BN Simpang Renggam, Liang Teck Meng apabila meminta laman web itu disenaraihitamkan oleh pihak berkuasa berkenaan.

Beliau merujuk kepada petisyen White House baru-baru ini yang mengutip 100,000 tandatangan yang diperlukan untuk meminta Amerika Syarikat menjadikan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai keutamaan dalam dasar luarnya.

Dalam perbahasannya di Dewan Rakyat, Liang berkata Rumah Putih hilang "kewibawaannya" dengan membenarkan petisyen pro-Anwar itu, dan berkata beliau tidak percaya ianya satu "kesilapan" apabila petisyen itu dikeluarkan dan kemudian dinaikkan semula.

Petisyen itu mengumpul lebih 30,000 tandatangan dalam 48 jam terakhir sebelum tarikh akhir, untuk melepasi sasaran 100,000 tandatangan yang diperlukan. Ia dikeluarkan sementara semasa semakan penipuan dibuat tetapi kemudian dinaikkan semula dengan semua tandatangan utuh.

[Baca berita penuh/asal]

Lihat Komen
ADS