Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Pecat Muhyiddin, Shafie: Umno sudah cukup masalah

Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan menjangkakan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib P‎residen Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal tidak akan dipecat.

Ditanya kemungkinan keputusan itu dibuat pada Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno 9 September ini, beliau menyifatkan tindakan memecat timbalan dan presiden parti itu sebagai kurang bijak.

"Jauh dalam hati saya, saya tak fikir begitu (berlaku pemecatan). Saya tidak dipanggil berunding.

"Secara peribadi saya tidak fikir ia tindakan yang bijak untuk diambil. Bukan pada masa sekarang, kita sudah cukup dengan kesukaran sedia ada," katanya pada sidang media selepas melawat Pangsapuri PPR Wangsa Sari‎, Wangsa Maju hari ini.

‎Muhyiddin dan Shafie sebelum ini dikhabarkan kononnya akan disingkir daripada Umno kerana tidak bersetuju dengan cara Datuk Seri Najib Razak mengendalikan isu 1MDB serta dana dermawan Arab bernilai RM2.6 bilion.

Turut tersenarai dalam 'khabar' itu Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Aziz Sheikh Fadzir, bekas Menteri Besar Terengganu‎ Datuk Seri Ahmad Said dan bekas Exco Perak Datuk Hamidah Osman.

Abdul Rahman yang juga MT Umno berkata, beliau sendiri tidak akan hadir pada mesyuarat MT Rabu nanti kerana berada di luar negara.

"Saya tidak tahu, saya tiada di sini. Patut ke saya balik," katanya ditanya kemungkinan pemecatan itu.

Lihat Komen
ADS