Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
PM kata Baju Merah elak Jln Petaling, provokasi kaum

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak tidak pernah bersetuju berarak melalui Jalan Petaling dan Bukit Bintang, kata Anggota Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Annuar Musa.

Annuar, yang mengaku penasihat kepada Himpunan Rakyat Bersatu pada 16 September lalu, berkata Najib memberitahunya berulang kali supaya memastikan perhimpunan itu mematuhi undang-undang.

"Najib cukup konsisten. Beliau memberitahu saya agar memastikan perhimpunan itu mengikut undang-undang, tiada provokasi perkauman dengan cara sekalipun, dan tidak berarak melalui Jalan Petaling dan Bukit Bintang," katanya dalam pertemuan dengan media di ibu pejabat MARA hari ini.

Annuar yang pengerusi MARA itu mengambil masa lebih sejam untuk menjelaskan kepada wartawan mengenai apa yang berlaku sebelum himpunan 'Baju Merah', yang dihadiri 45,000 di Kuala Lumpur pada Hari Malaysia.

Perhimpunan demi "membela maruah Melayu" itu diadakan sebagai reaksi balas kepada BERSIH 4, yang kebanyakannya dihadiri peserta Cina yang mendesak Najib melepaskan jawatan.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS