Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
‘Sampan bocor kerana Mahathir seperti kongsi gelap’
Diterbitkan:  Dec 1, 2015 4:00 PM
Dikemaskini: 8:35 AM

Surat terbuka bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada ahli dan pemimpin akar umbi Umno mendapat bidasan dari sebuah portal pro-Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Cukuplah! Mahathir sudah menyatakan apa yang sepatutnya termasuk menganggap Umno akan kalah jika Najib terus menjadi presiden parti.

“Namun Mahathir juga tiada jaminan BN akan menang jika Najib berhenti menjadi presiden dan perdana Menteri.

“Ini semua hanyalah hipotesis Mahathir kerana menyaksikan sampan sedang bocor,” kata surat yang disiarkan di MyKMU.net .

Menurut penulis, adakah wajar penumpang sampan mendengar cakap Mahathir, orang yang bertanggungjawab membocorkan sampan itu.

“Adalah tidak adil Mahathir membocorkan sampan dan juga memberi jalan menyelamatkan sampan itu.. Ini dipanggil konflik kepentingan.

Surat itu juga membidas Mahathir yang didakwa mengunakan kaedah kongsi gelap demi kepentingan politiknya.

“Sikap Mahathir ini tidak ubah kaedah kongsi gelap yang membuat huru-hara di suatu kawasan sebelum menawarkan jalan mententeramkan keadaan,” katanya.

Penulis berkata Mahathir telah menyatakan pandangannya dan semua ahli parti juga megetahui pandangan bekas perdana menteri itu terhadap Najib.

Oleh itu, katanya, mungkin tiba masanya untuk Mahathir berdiam diri dan membenarkan ahli parti menentukan hala tuju mereka sendiri.

“Benarkan kami membetulkan sampan yang bocor ini mengikut kaedah kami sendiri.

“Asalkan Mahathir tidak membocorkan lagi sampan ini, insya Allah kami mampu menampal dan mendayung ke destinasi,” kata penulis mengakhir suratnya itu.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS