Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Blog Raja Petra kesal, tarik balik artikel anti-Clare
Diterbitkan:  Apr 21, 2016 12:51 PM
Dikemaskini: 4:55 AM

Penulis blog Raja Petra Kamaruddin menarik semula artikel yang mencemar nama editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown yang banyak menghasilkan tulisan mengenai deposit bernilai berbilion ringgit di akaun bank Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan skandal 1MDB.

Artikel tersebut bertajuk "Rekod Cerita Tidak Benar - Kes Clare Rewcastle" diterbit di Malaysia-Today.net yang juga memaparkan gambar Rewcastle Brown dengan tajuk "Seorang wartawan penipu".

Dalam satu kenyataan penyesalan yang disiarkan di laman webnya semalam, portal itu menyatakan bahawa artikel mengenai beberapa tuduhan terhadap Rewcastle Brown yang mengadu bahawa ia adalah tidak benar.

"Kami tidak menulis artikel itu dan tidak terlibat dalam penulisan itu dan kami tidak mempunyai sebarang hubungan dengan penulis itu.

"Kami tidak tahu siapa penulisnya dan tidak menyokong artikel itu.

"Kami menarik balik artikel itu dari laman web selepas menerima aduannya dan kami menyesal sebarang kesusahan akibat daripada itu," katanya.

Kenyataan penyesalan dibuat selepas surat tuntutan ke atas Raja Petra selaku pemilik Malaysia-Today.net dikeluarkan oleh peguam Rewcastle Brown pada 7 April lalu.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS