Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Bahri dan isteri hantar notis tuntutan kepada biras
Diterbitkan:  Feb 17, 2017 5:12 PM
Dikemaskini: 9:15 AM

Bekas pengarah bahagian operasi khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohd Zin dan isterinya telah menghantar notis tuntutan kepada biras beliau Noraihan Che Ali.

Ia supaya biras beliau menarik balik kenyataan yang dibuat pada sidang media bulan lalu atau berdepan tindakan saman fitnah.

Notis itu dihantar oleh firma peguam Haniff Khatri kepada Noraihan Che Ali semalam, dengan memberinya sepuluh hari untuk menarik balik kenyataannya itu dan memohon maaf berhubung sidang akhbar 20 Januari lalu di sebuah hotel di Subang Jaya, yang menurut mereka adalah fitnah.

Dalam notis itu, Bahri dan isterinya Noor Haslina Abdullah, mendakwa kenyataan oleh Noraihan, yang berkahwin dengan allahyarham abang Noor Haslina, adalah salah dan telah menjejaskan reputasi mereka.

"Hasil kenyataan anda, pelanggan saya menghadapi tekanan dan rasa malu yang menimbulkan masalah kepada mereka dan keluarga," petik surat 11 halaman itu.

Kenyataan Noraihan (kanan) itu memberi gambaran tersirat bahawa Bahri dan isterinya bersedia untuk melanggar undang-undang untuk merampas haknya atau anaknya.

Ini didakwa dilakukan dengan menggunakan kedudukan Bahri dan SPRM bagi menjalankan serbuan ke atas rumahnya dan merampas beberapa dokumen.

Ia memberi gambaran bahawa mereka tidak boleh dipercayai dan tidak bertanggungjawab dan ingin berkomplot untuk mendapatkan saham daripada arwah suami Noraihan.

Kenyataan itu juga membawa maksud Bahri menyalahgunakan kedudukannya sebagai pengarah operasi khas SPRM untuk tujuan kepentingan peribadinya berhubung aset dan harta yang ditinggalkan oleh suami Noraihan, Muhammad Zamly Abdullah.

Berikutan itu, kedua-dua mereka mahu Noraihan enarik balik kenyataan yang dibuat pada sidang akhbar itu, serta membuat permohonan maaf secara bertulis dan berjanji tidak mengulanginya,

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS