Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Kit Siang harap Hadi cepat sembuh
Diterbitkan:  May 17, 2017 11:54 AM
Dikemaskini: 10:37 AM

Veteran DAP Lim Kit Siang mengucapkan tahniah atas kejayaan pembedahan mengganti injap jantung yang dijalani Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam.

Lim juga berharap presiden PAS itu cepat sembuh.

Katanya, walaupun berbeza pandangan dan pendirian politik dengan Hadi, beliau tiada masalah peribadi dengan pemimpin nombor satu PAS itu.

“Ini sebabnya selama 51 tahun dalam politik di Malaysia, merangkumi enam perdana menteri dan presiden Umno, perbezaan politik tidak pernah menjadi isu peribadi bagi saya, sehingga sanggup bekerjasama dengan sesiapa pun demi kepentingan negara – sama ada dalam kes Tunku (Abdul Rahman), Tun Hussein (Onn) atau Tun Mahathir (Mohamad).

“Begitu juga perhubungan saya dengan lima presiden PAS dalam setengah abad dalam politik, saya tidak pernah menjadikannya permusuhan peribadi atau kebencian,” kata Lim.

Institut Jantung Negara (IJN) semalam mengumumkan kejayaaan pembedahan tiga jam oleh Datuk Seri Dr Mohd Azhari Yakub dan kumpulannya.

Hadi semalam ditempatkan Unit Rawatan Intensif (ICU) dan keadaannya akan dipantau untuk beberapa hari sebagai rutin dalam pembedahan bedah jantung.

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS