Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Seorang kanak-kanak lelaki dari Felda Tenang, Hulu Besut, Terengganu meninggal dunia dipercayai akibat didera oleh bapa tirinya awal pagi tadi.

Ekoran kejadian itu polis menahan seorang buruh lelaki berumur 38 tahun  yang dipercayai bertanggungjawab di atas kematian kanak-kanak berumur 5 tahun 2 bulan itu, hari ini.

Ketua Polis daerah Besut, Supritendan Mohd Zamri Mohd Rowi ketika mengesahkan kejadian itu berkata kanak-kanak itu dibawa sendiri oleh suspek untuk mendapatkan rawatan di Bilik Kecemasan, Hospital Daerah Besut kira-kira 3.30 pagi tadi tetapi mendapati mangsa telah meninggal dunia sebelum diberikan rawatan.

Katanya, semasa menghantar kanak-kanak itu mendapatkan rawatan , suspek mendakwa mangsa terjatuh dan dihempap motosikal yang dinaiki bersamanya di jalan ladang di tanah rancangan tersebut pada malam semalam.

“Bagaimanapun, doktor yang memeriksa mangsa mendapati terdapat kesan lebam lama dan baharu pada tubuh mangsa dan mengesyaki sesuatu sebelum melaporkan perkara itu kepada polis”, katanya dalam kenyataan media di Besut, petang ini.

 Menurutnya, berdasarkan siasatan awal kecederaan mangsa serta keterangan yang diperoleh daripada ibu mangsa seorang suri rumah berumur 27 tahun, kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Mohd Zamri berkata mayat mangsa akan dibawa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu bagi menjalani bedah siasat oleh pakar forensik perubatan dari Kuala Lumpur esok.

Beliau berkata bapa tiri mangsa kini ditahan dan akan direman esok.

Suspek yang bekerja sebagai buruh didapati mempunyai tiga rekod jenayah lampau berkaitan kes dadah dan kes mendera kanak-kanak.

-Bernama

Lihat Komen
ADS