Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Ahli Parlimen Kelana Jaya dari PKR, Wong Chen berkata, isu audit dan pembekuan peruntukan yang membabitkan kerusi Parlimen yang diwakili beliau pada masa ini mungkin menjejaskan peluang parti itu untuk mengekalkannya pada pilihan raya umum akan datang, jika tidak diselesaikan dengan segera.

Pada sidang akhbar hari ini, Wong berkata, beliau memenangi kerusi itu dengan majoriti 28,827 dalam pilihan raya umum 2013 yang menjadikannya 'kerusi yang sangat selamat untuk PKR'.

"Ia adalah kerusi kedua terbaik (untuk PKR) selepas Pandan.

"Ia adalah kerusi yang (PKR) tidak akan kalah secara teori tetapi jika terdapat ura-ura mengenai skandal pejabat, bukan sahaja menjejaskan saya malah dan peluang PKR juga," kata beliau di pusat khidmatnya.

Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali semalam menegur Wong kerana mempersoalkan urusan audit yang dijalankan ke atas peruntukan kawasan Parlimen itu dengan mengatakan audit dijalankan tanpa menghiraukan hubungan politik.

Ia selepas Wong mendedahkan kepada umum laporan mengenai audit pejabatnya bersama-sama dokumen sokongan selepas kerajaan negeri membekukan peruntukan untuk kawasan Parlimen itu.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS