Paling Popular
Terkini
story images
story images
mk-logo
Berita
Muhyiddin nasihat Razali jangan gelabah
Diterbitkan:  Jul 14, 2017 5:18 PM
Dikemaskini: 9:28 AM

Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Tan Sri Muhyiddin Yassin menasihatkan Ahli Parlimen Datuk Razali Ibrahim supaya tidak "gelabahk" mengenai khabar angin bahawa beliau mungkin bertanding di kerusi Parlimen Muar pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau mengulas bidasan kenyataan Razali bahawa Muhyiddin, yang merupakan Ahli Parlimen Pagoh, mungkin mahu melarikan diri ke Muar sebagai tindakan tidak lebih daripada memastikan jangka hayat politik.

"Saya tidak tahu kenapa Razali gelabah. (Saya) tidak tahu dari sumber dia dapat bahawa saya akan berhijrah dan bertanding di kawasan parlimen Muar.

"Kalau dia berasa dia masih popular dan masih dapat mendapat sokongan yang ramai, saya fikir dia tidak perlu nak bimbang sama ada yang nak masuk bertanding itu saya atau sesiapa sahaja.

"Jangan bimbang, kalau saya masuk situ pun bukan apa, saya hanya (seorang) pemimpin kecil, apa yang dia (begitu) bimbang? Dia masih boleh menang," kata Muhyiddin dalam sebuah video yang disiarkan di akaun rasmi Facebook BERSATU hari ini.

Muhyiddin menjelaskan bahawa BERSATU masih belum membuat keputusan mengenai agihan kerusi, tetapi menambah bahawa komen Razali, yang adalah ahli majlis tertinggi Umno, menunjukkan bahawa banyak pemimpin Umno merasa terancam.

"Jadi untuk menunjukkkan kejantanannya pada hari ini dia kata 'Saya bersedia menerima sesiapa (sahaja) yang bertanding', tetapi hanya Allah sahaja yang tahu bagaimana gelabahnya hati perut mereka kerana takut," kata Muhyiddin sambil tersenyum.

Beliau berkata, bahawa Razali pernah menjadi sangat popular di Muar, tetapi pada pilihan raya umum ke-13, majoritinya merosot kepada sekitar 1,300 undi sahaja.

Oleh itu, beliau menasihatkan Razali supaya menjaga Muar dengan ‘baik-baik’ sekiranya BN dan Razali mahu menang di Muar lagi.

Lihat Komen
ADS