Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Dr M kenal siapa 'H'
Diterbitkan:  Oct 7, 2017 10:41 PM
Dikemaskini: 2:50 PM

Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad mengaku mengenali individu H yang didakwa cuba menawarkan RM5 juta kepada Ketua ARMADA BERSATU, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Bagaimanapun kata Mahathir, beliau tidak mengenali rapat individu terbabit kerana insan yang mempunyai tingkah laku seperti itu tidak wujud dalam mana-mana jabatan semasa beliau memegang jawatan sebagai perdana menteri.

"Ya saya memang kenal dengan dia (individu H). Tetapi semasa zaman saya, orang-orang begini tidak ada dalam Umno atau pun dalam jabatan semasa pementerintahan saya.

"Orang-orang begini wujud untuk menjadi orang suruhan kepada ketuanya," katanya kepada Sinar Online, hari ini.

Syed Saddiq sebelum ini mempertahankan dakwaannya bahawa individu yang dirujuk sebagai 'H' di Pejabat Perdana Menteri (PMO) benar-benar wujud dan menjadi orang kanan Datuk Seri Najib Razak.

Ini berikutan penafian Setiausaha Akhbar Perdana Menteri Datuk Seri Tengku Sarifuddin Tengku Ahmad yang mengatakan individu berkenaan tidak wujud di PMO.

Dalam sidang medianya Isnin lalu, Syed Saddiq mendakwa beliau ditawarkan RM5 juta daripada 'penasihat kanan perdana menteri' untuk meninggalkan parti dan menyambung pelajaran ke luar negara.

Menurutnya, umpan wang tunai ditawarkan oleh 'rangkaian sistematik dedak' yang dirancang penasihat kanan itu termasuk geran untuk mendirikan sekolah debat di seluruh negara.

Lihat Komen
ADS