Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
2.5 juta akan hadir demo antikleptokrat, sindir Annuar
Diterbitkan:  Oct 12, 2017 7:52 PM
Dikemaskini: 1:59 PM

Dengan nada menyindir, Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa berkata himpunan antikleptokrat yang dijadual berlangsung Sabtu ini di Petaling Jaya akan dihadiri 2.5 juta hadirin.

Katanya, jika program Fastaqim 2.0 PAS di Terengganu baru-baru ini berjaya mengumpulkan 200,000 peserta - seperti dakwaan parti itu - maka Pakatan Harapan (HARAPAN) yang dianggotai empat parti pasti dengan mudah dapat mengumpulkan peserta yang jauh lebih ramai.

Annuar berkata Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu sahaja akan membawa 500,000 ahli partinya bagi menyertai demonstrasi itu.

"Itu baru Mat Sabu. Mereka yang kononnya ada 52 peratus undi popular, dan diadakan pula di tempat yang mereka ada sokongan kuat.

"Saya harap polis akan bersiap sedia kerana seramai 2.5 juta orang akan berhimpun. Saya syor pengguna jalan raya agar merancang perjalanan anda (untuk mengelakkan kesesakan)," katanya dalam rakaman yang disiarkan Umno Online.

Minggu lalu, penganjur mengakui sambutan orang ramai terhadap program itu masih hambar. Ketika pengumuman penganjurannya, hadirin yang disasarkan adalah sejumlah 100,000.

Pihak polis telah memberi amaran tindakan akan diambil jika penganjur tetap mahu mengadakan himpunan itu di Padang Timur, selepas diarahkan berpindah ke Stadium Kelana Jaya.

Namun Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) hari ini berkata, pihaknya selaku pemilik padang tersebut membenarkan penganjuran himpunan itu.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS