Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Anwar: Deepavali kejayaan mengatasi kejahatan
Diterbitkan:  Oct 17, 2017 10:08 PM
Dikemaskini: 2:12 PM

Sempena sambutan Deepavali esok pemimpin PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim turut memberikan ucapan kepada penganut Hindu yang meraikannya.

Dalam mesejnya bekas timbalan perdana menteri itu menggambarkan perayaan berkenaan sebagai kemenangan kuasa kebaikan mengatasi kejahatan dan mengaitkannya dengan perjuangan melawan kerajaan.

"Ini membawa maksud mendalam bagi kita semua. Kita dikuasai oleh gabungan politik yang telah kehilangan semua kuasa moral.

"Rakyat berdepan kesan daripada segala kegagalan dan ketidakpedulian BN, peningkatan kos hidup dan bahan api, cukai yang membebankan seperti cukai barangan dan perkhidmatan, dan gejolak ekonomi," katanya dalam kenyataan itu.

Tindakan Anwar yang menghantar mesej dari penjara sebelum ini menimbulkan rasa kurang senang Jabatan Penjara.

Untuk mendapatkan kenyataan wartawan juga mengambil peluang bertanyakan soalan kepada Anwar ketika dia dibawa ke mahkamah untuk menghadiri pelbagai kes perbicaraan.

Perkembangan itu kemudian mendorong Jabatan Penjara mengetatkan kawalan ke atas beliau.

Pada Ogos lalu Jabatan Penjara menafikan Anwar mengeluarkan kenyataan berhubung kekecohan ketika program Nothing to Hide 2 berlangsung di Shah Alam.

Bagaimanapun peguam Anwar kemudian mengesahkan kenyataan itu memang dikeluarkan oleh ahli politik terbabit namun mereka tidak mendedahkan bagaimana ia boleh dibawa keluar dari penjara.

Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun atas sabitan liwat - suatu tuduhan yang didakwa pembangkang sebagai bermotif politik.

Beliau dijangka dibebaskan dari penjara pertengahan tahun depan.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS