Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita

Dengan pembangkang telah menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Parlimen untuk memfailkan saman terhadap media asing berhubung laporan yang mengaitkannya dengan kerugian 1MDB dan rampasan ketenangan kapal layar mewah Equanimity milik Jho Low, peguamnya berkata, setakat ini tiada arahan untuk mengambil tindakan undang-undang.

Peguam Datuk Mohd Hafarizam Harun berkata demikian ketika ditanya sama ada Najib berhasrat untuk memfailkan saman terhadap laporan yang disiarkan dalam majalah Indonesia Tempo dan laporan lain dan dokumentari pendek mengenai 1MDB yang disiarkan oleh CNBC dan Perbadanan Penyiaran British.

Hafarizam menjawab: "Saya tidak menerima arahan."

Semalam, Ahli Parlimen DAP Kulai, Teo Nie Ching, ketika berucap di Parlimen, bertanya sama ada Najib akan memfailkan saman terhadap media asing, kerana beliau sebelum ini menyaman pengkritik dan organisasi media tempatan.

Teo tertanya-tanya sama ada Najib tidak sampai hati hendak mengambil tindakan terhadap media antarabangsa.

"Bukan. Beliau (sebelum ini) menyaman Petaling Jaya Utara (Tony Pua), Pandan, (Rafizi Ramli), Malaysiakini dan Harakah. Bekas Presiden MCA Tun Ling Liong Sik juga kena saman," katanya di Dewan Rakyat semalam.

[Baca berita penuh]

 


Sertai saluran WhatsApp Malaysiakini BM sekarang untuk mendapatkan perkembangan berita terkini!

Lihat Komen
ADS