Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
'Tak susah terima kasih pada BN, pangkah dacing'

Bagi Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Tan Sri Noh Omar berterima kasih kepada kerajaan Barisan Nasional bukanlah tugas yang sukar.

Bercakap kepada kira-kira 1,200 penerima skim perumahan di bawah kementeriannta di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini, Noh mengingatkan mereka untuk bersyukur.

"Kita harus syukur dengan apa kita dapat dan berterima kaish kepada kerajan BN yang banyak beri pembelaan rakyat golongan rendah.

"Nak ucap terima kasih kepada BN bukan susah. Nak ucap tak susah. Tak lama lagi PRU.

"Tak sampai 5 minit. Bila nak undi tu tengok lambang dacing pangkah je la. Itu cara berterima kasih kepada kerajaan BN," kata Noh.


Lambang dacing yang membawa maksud konsep keadilan merupakan simbol Barisan Nasional. Pilihan raya umum dijangka akan berlangsung tidak lama lagi.

Bagaimanapun, Noh ketika berucap berkata beliau berterusan menerima tuduhan daripada pembangkang berhubung inisiatif rumah mampu milik kerajaan.

"Lebih-lebih lagi dilaksanakan oleh PM (yang) kita kasihi, Datuk Seri Najib Razak. Yang saya lihat masalah perumahan ini dekat di hati beliau," katanya.

Noh mendakwa laporan terkini World Urban Forum menyatakan kekaguman dengan usaha kerajaan dalam menyediakan perumahan mampu milik.

"Kalau menteri-menteri luar negara pun boleh hargai jasa kerajaan cara kerajaan BN tolong rakyat tidak ada sebab kita rakyat Malaysia tidak boleh hargai dan berterima kasih kepada kerajan BN yang banyak tolong rakyat selesaikan masalah rumah rakyat ini.

"Jangan terpengaruh dengan hasutan pembangkang. Kalau panggil pembangkang datang dia tak percaya dia kata mana ada rumah prima mampu milik," katanya lagi.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS