Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MB N Sembilan jamin tak abai suara pembangkang
Diterbitkan:  May 13, 2018 12:38 PM
Dikemaskini: 4:46 AM

Menteri Besar Negeri Sembilan yang baru Aminuddin Harun menyatakan komitmennya untuk mendengar pandangan pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN).

Beliau berkata sepanjang dua penggal sebagai ADUN Sikamat, pandangannya yang disuarakan ketika sidang DUN tidak pernah didengar pentadbiran BN.

"Saya dah rasakannya selama dua penggal, cukup memeritkan.

"Saya tak nak kawan pembangkang kita hari ini merasai benda sama, kita sama-sama bekerja untuk rakyat,” katanya pada sidang media pertama sebagai menteri besar di Istana Seri Menanti semalam, seperti dipetik Astro Awani.

Beliau berkata kerajaan baru bawah Pakatan Harapan bertekad mentadbir negeri dengan menjadikan rakyat sebagai keutamaan, tanpa mengira sama ada suara mereka diwakili pembangkang atau kerajaan.

Aminuddin juga mengiktiraf dan menyatakan penghargaan kepada pencapaian kerajaan negeri terdahulu bawah pimpinan Pengerusi BN Negeri Datuk Seri Mohamad Hasan.

"Polisi permit perniagaan percuma, projek-projek yang berjalan di negeri ini, semuanya kita akan lihat semula.

“Mana yang mendatangkan kebaikan kepada rakyat dan negeri, kita akan teruskan malah ditambah baik,” katanya.

Pada PRU lalu, HARAPAN menang 20 daripada 36 kerusi DUN di negeri itu, membolehkan mereka menubuhkan kerajaan negeri dengan majoriti mudah.

Lihat Komen
ADS