Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Hina PM - Ahli BERSATU lapor polis
Diterbitkan:  May 14, 2018 10:20 PM
Dikemaskini: 2:22 PM

Seorang anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) membuat dua laporan polis mengenai dakwaan menghina Perdana Menteri Tun dr Mahathir Mohamad.

Laporan itu yang pertama seumpamanya di bawah kerajaaan Pakatan Harapan (HARAPAN) dan merupakan amalan biasa di kalangan penyokong tegar bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak ketika era pentadbiran BN.

Menurut Berita Harian, Pengerusi BERSATU Ipoh Barat, Afzainizam Salleh membuat laporan polis berhubung dua pengguna Facebook yang didakwa membuat hantaran menghina terhadap Mahathir.

"Semua status media sosial mereka terkandung status provokasi yang menghina Perdana Menteri yang dibuat sebelum hari pengundian dan sehingga kini, status itu masih dikongsi ratusan pemilik akaun lain," kata Afnzainizam.

Beliau berkata terdapat banyak akaun media sosial yang memuatnaik bahan berbentuk penghinaan terhadap perdana menteri.

"Kami mendesak pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap dua pemilik akaun terbabit," jelas beliau.

Ketika pentadbiran Najib, beberapa individu didakwa di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia berkaitan hantaran media sosial yang didakwa menghina perdana menteri.

Lihat Komen
ADS