Paling Popular
Terkini
story images
story images
mk-logo
Berita
Najib hadir solat terawih di KL
Diterbitkan:  May 16, 2018 11:00 PM
Dikemaskini: 3:04 PM

Biarlah apa saja kata-kata yang ditujukan kepada beliau, nampaknya Datuk Seri Najib Razak tetap tenang menghadapi hari yang mendatang.

Malam ini bersempena dengan kedatangan Ramadan anggota parlimen pembangkang dari Pekan itu hadir di khalayak mengerjakan solat terawih.

Bekas perdana menteri itu hadir di Masjid Kampung Baru di tengah Kuala Lumpur ketika namanya disenarai hitam oleh kerajaan daripada meninggalkan negara ini.

Berkongsi detik solat terawih itu di Twitter Najib turut memetik hadis Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh imam Bukhari.

“Sesiapa yang menghidupkan malam Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan ganjaran daripada Allah, diampunkan dosa-dosanya yang lalu.

"Alhamdulillah malam ini dapat solat sunat terawih di Masjid Kampung Baru. Semoga kita semua sentiasa diberkati Allah SWT," katanya.

 

 

Mengiringi ciapan itu ialah tiga keping gambar beliau berbaju merah hati sedang sembahyang serta berdoa dengan khusuk.

Kerajaan sedang menjalankan siasatan secara intensif terhadap skandal 1MDB yang dikaitkan dengan Najib dan media melaporkan ada kemungkinan beliau akan didakwa di mahkamah.

Sementara itu pemimpin utama kerajaan Pakatan Harapan berkumpul di Petaling Jaya untuk menghadiri majlis himpunan menyambut pembebasan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Lihat Komen
ADS