Paling Popular
Terkini
story images
story images
mk-logo
Berita
Polis rampas wang tunai, barang kemas dari kondo Najib
Diterbitkan:  May 18, 2018 12:08 AM
Dikemaskini: 4:54 PM

Ketika polis meneruskan serbuan di kediaman Datuk Seri Najib Razak di Taman Duta, satu lagi serbuan dilakukan malam ini di kondominium mewah yang dikaitkan dengan bekas Perdana Menteri itu di Jalan Raja Chulan.

Menurut Astro Awani, polis merampas sejumlah wang dan barang kemas yang tidak didedahkan nilainya daripada kediaman mewah tersebut.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJ) Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh mengesahkan bahawa serbuan sedang dilakukan.

Laporan itu mengatakan seorang pegawai polis turun dari unit kondominium itu kira-kira 10.56 malam, dengan membawa lebih 20 bagasi, termasuk mesin pengiraan wang.

Amar Singh juga dipercayai berada di unit kondominium dan dijangka mengadakan sidang akhbar selepas itu.


Baca: Apa ada dalam peti besi di rumah Najib?


Sementara itu Bernama melaporkan, Amar Singh mengesahkan serbuah dilakukan dan perkembangan lanjut akan diberitahu kemudian.

"Saya hanya boleh mengesahkan bahawa kami sedang membuat serbuan di sini, sebarang perkembangan akan diberitahu kemudian," katanya.

Najib dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor telah disenarai hitam oleh Jabatan Imigresen daripada meninggalkan negara ini.

Selasa lepas, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau menjangka pertuduhan akan dikenakan terhadap Najib susulan penyiasatan terhadap dakwaan bahawa bekas perdana menteri itu menyeleweng beratus juta dolar Amerika daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Najib bagaimanapun berulangkali menafikan terlibat dalam sebarang salah laku.

Lihat Komen
ADS