Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Najib: Amaran Dr M bukti k'jaan tiada bukti kukuh
Diterbitkan:  Jun 11, 2018 5:23 PM
Dikemaskini: Jun 12, 2018 6:57 AM

Semalam Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memberikan amaran supaya tidak terburu-buru mendakwa Datuk Seri Najib Razak di mahkamah, sebaliknya mengumpulkan bukti keterangan yang kukuh terhadap skandal 1MDB.

Bagaimanapun, dalam kenyataan balas hari ini, bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak menganggap hal ini membuktikan (kerajaan) tiada bukti kukuh mengenai perkara itu, kata bekas perdana menteri Najib Abdul Razak.

"Beliau turut berkata bukti tidak kukuh dan jika saya didapati tidak bersalah oleh mahkamah, maka segala tuduhan yang dilempar dan tindakan oleh Pakatan Harapan (HARAPAN) selama ini akan dipersoalkan oleh rakyat.

"Dengan berkata demikian, Tun Mahathir telah mengaku HARAPAN membuat segala tuduhan itu terhadap saya tanpa bukti kukuh," kata Najib dalam hantaran di Facebook.

"Hanya sekarang, mereka mahu melakukan justifikasi kepada tuduhan mereka dengan mencari ‘bukti’, sama ada ia benar, diimaginasikan atau direka," jelasnya lagi.

Mahathir telah memberi amaran semalam agar tidak terburu-buru mendakwa Najib di mahkamah kerana mungkin akan menyebabkan beliau terlepas daripada pertuduhan.

Najib berkata kenyataan Mahathir juga membuktikan dakwaan pertuduhan terhadapnya pada pertengahan 2015 tidak benar dan sebahagian daripada konspirasi oleh beberapa pihak dalam kerajaan untuk menggulingkannya.

Katanya, ia tidak dapat dibuat untuk mendapatkan helaian caj jika SPRM belum mengambil kenyataannya.

"Pada ketika itu (2015), kenyataan saya tidak pernah diambil oleh SPRM, justeru bagaimana pula ada kertas pertuduhan?" Soal beliau yang pernah menjadi pengerusi lembaga penasihat 1MDB.

Lihat Komen
ADS