Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin akan bertemu dengan pemimpin-pemimpin utama parti itu di Perlis dalam tempoh terdekat untuk berbincang mengenai pelantikannya sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri.

Katanya, beliau belum bertemu dengan mereka disebabkan sedang menghadapi pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis sekarang.

“Saya belum mulakan sebab kita ada PRK, tetapi saya dah cuba untuk berjumpa dengan pemimpin-pemimpin utama Perlis. Ia dalam proses.

“Apabila saya dapat pandangan dan input, baru saya akan rumuskan untuk ambil tindakan seterusnya,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada ceramah penerangan Barisan Nasional (BN) PRK Sungai Kandis.

'Setiap peringkat protes berbeza '

Ditanya jika wujud protes daripada Umno Perlis berhubung pelantikannya, Mohamed Khaled mengesahkan ia memang wujud.

“Setiap peringkat (Umno) protesnya berbeza. Ada yang terima dan sebaliknya.

“Bagaimanapun, saya fikir tiada apa. Biar saya jumpa pemimpin utama dahulu dan apabila saya dah lakukan baru boleh buat rumusan,” katanya.

Ditanya jika Presiden Umno sudah memberikan penjelasan berhubung pelantikan itu, Mohamed Khaled berkata beliau belum bertemu dengan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

“Namun, ini bukan amalan baharu Umno, ia bergantung kepada presiden,” katanya.

Sebelum ini, Mohamed Khaled menyerahkan sepenuhnya kepada Ahmad Zahid untuk menjelaskan rasional di sebalik pelantikannya.

Pada 2009, presiden Umno ketika itu, Datuk Seri Najib Razak pernah menjadi pengerusi perhubungan negeri Selangor, manakala Datuk Hishammuddin Hussein pula menjawat pengerusi perhubungan negeri Terengganu.

Lihat Komen
ADS