Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Bayi 3 bulan patah tangan dipercayai dipulas pengasuh

Seorang bayi lelaki berusia tiga bulan patah tangan kanan dipercayai didera pengasuh wanita di Seksyen Dua, Seri Iskandar, Rabu lalu.

Ketua Polis Daerah Perak Tengah Supt Mohamad Zainal Abdullah berkata Muhammad Zaheen Affan Mohamad Zulkarnain kini dirawat di Hospital Seri Manjung.

Beliau berkata pihaknya menerima laporan polis daripada bapa mangsa kira-kira 11 pagi semalam sebelum menahan pengasuh yang berumur 42 tahun pada 4 petang hari sama.

“Sewaktu bapa mangsa mengambil anaknya di rumah pengasuh, beliau bertanyakan keadaan tangan anaknya, namun dimaklumkan suami pengasuh itu bahawa tangan bayi itu terseliuh. Bapa mangsa kemudian membawanya mendapatkan rawatan di Hospital Changkat Melintang sebelum dirujuk ke Hospital Seri Manjung,” katanya ketika dihubungi di Parit, hari ini.

Katanya pemeriksaan hospital mendapati terdapat kesan dipulas sehingga menyebabkan tangan bayi tersebut patah.

Mohamad Zainal berkata wanita itu direman empat hari mulai hari ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan parah dan Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001 kerana mendera.

Sementara itu, ibu bayi tersebut yang hanya mahu dikenali sebagai Akma, 28, berkata dia menghantar anaknya ke rumah pengasuh kira-kira 9 pagi dan mengambilnya hampir dua jam kemudian apabila pengasuh tersebut menghubungi suaminya memberitahu bayi itu tidak berhenti menangis.

“Hati ibu mana tidak luluh melihat anak dalam keadaan begitu. Jika saya memegang tangan kanannya, dia terus menangis dengan lebih kuat," katanya ketika ditemui di Hospital Seri Manjung di Lumut.

Beliau berharap pihak berkuasa akan menjalankan sisatan secara terperinci bagi mengelak kejadian sama berlaku pada bayi lain.

- Bernama

Lihat Komen
ADS