Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
'Bincang jika LGBT mahu ke pangkal jalan, bukan soal hak'

Tiada perbincangan mahupun kompromi seharusnya diberikan kepada golongan lesbian, gay, bisexual, transgender (LGBT) di negara ini kerana ia jelas menentang hukum Allah dan fitrah manusia.

Mufti Pahang Datuk Seri Abdul Rahman Osman berkata LGBT adalah perlakuan yang menyalahi hukum syarak dan sebagai sebuah negara Islam, ia wajar dicegah serta dibendung daripada terus menjadi wabak dalam masyarakat.

“Golongan ini dilaknati Allah dan mereka yang menyokong perbuatan mungkar turut sama menanggung dosa...mengapa kita mahu menerima serta bersama mereka? Tiada soal bertolak ansur untuk membenarkan hubungan dan perlakuan LGBT yang secara terang-terangan merosakkan diri, agama dan masyarakat.

"Kita perlu menentangnya...tetapi secara bijaksana. Jika kita ada kuasa untuk mencegah (menteri, kerajaan) ia lagi mudah dilakukan melalui penguatkuasaan undang-undang...bukan berusaha memahami mereka pula," katanya ketika dihubungi Bernama di Kuantan.

Ulas pertemuan Mujahid, transgender

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berkenaan pertemuan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa bersama aktivis transgender beberapa hari lepas.

Abdul Rahman berkata pertemuan dan perbincangan itu tidak harus dilakukan kerana ia akan menggalakkan golongan LGBT untuk mendapatkan pengiktirafan di negara ini.

"Perbincangan hanya boleh dilakukan jika golongan tersebut mahu pulang ke pangkal jalan...bukan bincang apa (hak) yang mereka mahu tuntut sedangkan mereka langsung tidak berhak menuntut apa-apa.

"Perbuatan mereka juga akan memesongkan akidah seluruh masyarakat Islam kerana mahu perbuatan mereka diterima, malah diberi ruang untuk menjalani kehidupan 'sama' sedangkan jelas mereka menentang Allah SWT," katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS